21 november, 2012

Merkelig

Jeg åpnet postkassa. En pakke lå inni. Jeg rev opp papiret på pakken, og inni  lå det to bøker. Jeg ble stående å se på bøkene. Mamma tok den ene fram, og begynte å bla i den. Hun tok den med seg i stua, satte seg ned og leste i den. Kommenterte og snakket underveis. Jeg gikk rundt og bar på boka. La den fra meg. Strøk på omslaget. La den fra meg igjen. For så å plukke den opp igjen og kikke på den. Men jeg åpnet den ikke.

Jeg la boken på nattbordet. Så la jeg meg ned for å prøve å få sove. Etter hvert fikk jeg sove, men våknet i 03-tiden. Sovnet igjen, men våknet klokken 04:30.. Midt i mørkeste natta, reiste jeg meg opp og fomlet etter lyset. Så satte jeg meg opp og begynte å lese gjennom boka...

En merkelig følelse å holde boka i handa for første gang. Jeg turte ikke helt å åpne den og lese i den. Uten at jeg vet hvorfor. Jeg bare måtte vente av en eller annen grunn.. Til midt på natta! Haha.. Nå har jeg fått merket av noen dikt som jeg kan tenke meg å lese i Tromsø. Blir spennende og ganske skummelt.

5 kommentarer:

  1. Og masse lykke til :)

    SvarSlett
  2. Det går garantert meget godt med opplesingen i Tromsø, Stine. Du klarer det med glans.

    Hva er prisen på en signert bok ?

    Med vennlig hilsen
    Cato Aasen

    SvarSlett
  3. Denne diktsamlingen er det ikke usannsynlig at jeg kjøper (eller får til jul).

    Et par spørsmål: Hvor lang er boka, og er diktene greie å lese for folk som ikke er særlig vant med poesi?

    (Jeg fulgte dikt-lenka øverst på bloggen, men det dukket ikke opp noen dikt. Muligens siden er under oppdatering nå som du gir ut «Et sted starter minnene»...)

    SvarSlett
  4. Så artig at du vil kjøpe den :) Det er 64 dikt i boka. Det er vanskelig å si om diktene er greie å lese for de som ikke er vant med å lese poesi, men jeg tror de skal være greie å lese for de fleste :) Hvis du vil se en omtale av diktene kan du gå in på denne linken http://margbok.no/produkter/voksne/et-sted-starter-minnene

    jeg har ikke oppdatert diktsiden min ennå etter bokutgivelsen, men det tenker jeg å gjøre snart ;)

    SvarSlett
  5. Oppdatering: Boka gikk fint å lese. Jeg tror ikke at jeg forsto absolutt alt, men det er vel heller ikke hovedpoenget med dikt.

    SvarSlett